WYROK W SPRAWIE O ZAPŁATĘ

24 Lip
2020
Wyrok w sprawie o zapłatę

16 lipca tego roku Sąd Rejonowy w Szubinie wydał wyrok w pozwie o zapłatę  za należne odszkodowanie. Nasz Klient zgłosił się do nas z prośbą o pomoc w odzyskaniu należnego odszkodowania od towarzystwa ubezpieczeniowego.

W dniu 11 sierpnia 2017 r. w miejscowości, gdzie znajdują się ubezpieczone budynki miały miejsce huragan z deszczem nawalnym.


 

 W wyniku nagłego i silnego działania tych zjawisk atmosferycznych, w budynku mieszkalnym uszkodzona została konstrukcja dachu, w tym więźba wraz z pokryciem z blachodachówki i łaceniem i orynnowaniem, zawaliły się częściowo obie ściany szczytowe, uszkodzona została elewacja, popękał komin na poziomie stropu oraz w pionie. Ponadto, naderwaniu uległa izolacja ściany zachodniej ze styropianem. Elewacja wschodniej ściany popękała przy murłacie. Wiatr poderwał dach do góry, opadając uderzył o ścianę budynku. Huragan spowodował zalanie pomieszczeń mieszkalnych i pojawienie się zacieków. Co istotne, nowy dach z blachodachówki na budynku mieszkalnym, powstał w czerwcu 2017 r., zatem w dniu szkody był nowy.

 

KLIKNIJ I ZGŁOŚ SIĘ PO BEZPŁATNĄ ANALIZĘ ROSZCZEŃ

 

Szkoda została zgłoszona niezwłocznie. Klient podjął się również usunięcia szkody.

 

WYGRANA 15 363,35 zł

 

Ubezpieczyciel przeprowadził na budynkach naszego Klienta oględziny z których sporządziła protokół i kosztorys. Ubezpieczalnia wydała decyzję i przyznała kwotę 13.162,28 zł tytułem odszkodowania. Następnie zweryfikowała swoją decyzję, sporządziła ponowny kosztorys i wypłaciła dalszą kwotę 5.088,10 zł tytułem odszkodowania.

 

Przyznana suma odszkodowania uniemożliwiała przeprowadzenie wszystkich remontów w celu przywrócenia budynku mieszkalnego do stanu sprzed szkody. Wobec czego, do sprawy przystąpił profesjonalny pełnomocnik, który się do ubezpieczyciela o przekazanie dokumentów dot. szkody na budynkach.

 

 

 

Wyrok Sądu Rejonowego w Szubinie

Wyrok Sądu Rejonowego w Szubinie

 

 

 

Po przeanalizowaniu sporządzonych przez stronę pozwaną kosztorysów okazało się, że odszkodowanie zostało nieprawidłowo pomniejszone o wartość zużycia technicznego, wskazanego uprzednio w polisie ubezpieczenia, tym samym wypłacona kwota nie jest adekwatna do poniesionych szkód jak i nie pozwalała powodowi na przywrócenie budynku mieszkalnego do stanu sprzed szkody. Co więcej, wartość szkody została przez pozwaną pomniejszona o zużycie techniczne uwzględniając w nim także robociznę i pracę sprzętu itd., co jest sprzeczne z przepisami prawa. Ponadto, pozwana w swoim kosztorysie pominęła pozycję VAT i zysk, jak również pozwana zaniżyła stawki roboczogodziny oraz ceny materiałów i narzutów. Ubezpieczyciel ustalając kwotę należnego odszkodowania, przyjęła węższy zakres uszkodzeń oraz koniecznych robót niż zostało zgłoszone.

 

Z racji niewypłacenia odszkodowania w wysokości adekwatnej do powstałej szkody jak i z uwagi na uchylanie się strony pozwanej od wypłaty odszkodowania w pełnej wysokości, nieprawidłowej likwidacji szkody oraz pomniejszenia należnego odszkodowania, złożony pozew był konieczny i uzasadniony.

 

Sąd przychylnie rozpatrzył pozew i na rzecz Klienta naszej kancelarii, zasądził 15 363,35  zł. a także kwotę 5 886 zł tytułem zwrotu kosztów procesu.

Kancelaria Prawna Arbiter

Kancelaria Prawna Arbiter
author